Skip to main content

სამოდელო პრობლემაზე ორიენტირებული გაკვეთილის გეგმა


გაკვეთილის გეგმა
საგანი: სამოდელო პრობლემაზე ორიენტირებული გაკვეთილი- ინგლისური ენა
სწავლების საფეხური/კლასი: საბაზო X კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა : 14 მოსწავლე, 1 სსსმ მოსწავლე
დრო: 45 წუთი
გაკვეთილის თემა:  Food and Healthy Lifestyle
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლე შეძლებს
·         კვებასთან დაკავშირებული პრობლემების გამოკვეთას
                                       და მის დანახვას დღევანდელობაში. პრობლემის ირგვლივ მსჯელობას.
                                       Junk Food-ის (მაღალკალორიული საკვები, მაგრამ კვებისთვის
                                       უმნიშვნელო) და  ჯანსაღი კვების მნიშვნელობას, მათ დადებით და
                                       უარყოფით თვისებებსა ადამიანის ჯანმრთელობისთვის და ამის
                                       დამამტკიცებელი არგუმენტების მოყვანას.
·         ნანახი ვიდეომულტფილმის გააზრებას, მის იტგვლივ მსჯელობას.
·         მეტყველების დროს ნასწავლი გრამატიკული კატეგორიების (Present, Past, future simple-ისა და Present, Past continuous) სწორად გამოყენებას.
ესგ-ს სტანდარტი: უცხ: ს.V.15 მოსწავლეს შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა მისთვის
                                                        ნაცნობ თამაზე, საკითხებზე.
                                   უცხ: ს.V.17 მოსწავლეს შეუძლია საუბარი მისთვის ნაცნობ თემაზე.
                                   უცხ: ს.V.18 მოსწავლე ფლობს და იყენებს საბაზო ენობრივ უნარ ჩვევებს.
                                  უცხ: ს.V.13 მოსწავლეს შეუძლია შექმნას ტექსტის სტრუქტურა, ფლობა და
                                  ფუნქციურად იყენებსსაბაზო ენობრივ უნსრ ჩვევებს.
საჭირო წინარე ცოდნა და უნარ-ჩვევები: მოსწავლემ იცის თუ რა მნიშვნელობა აქვს ჯანსაღი
                                                                          ცხოვრების წესს, სწორ კვებას, სპორტულ-გამა ჯანსა-       
                                                                           ღებელ ვარჟიშებს ჯანმრთელობისთვის.
                                                                           მოსწავლემ იცის გრამატიკული დროის კატეგორიების
                                                                 (Present, Past, future simple-ისა და Present, Past      
                                                                 continuous) გამოყენება წინადადების სწორად
                                                                        საწარმორბლად.
სასწავლო მასალები და რესურსები: კომპიუტერი, წიგნი, კალამი, წერითი სამუშაოების
                                                                   ფურცლები (ჰენდაუტებ), ფლიფჩარტი.
საორგანიზაციო საკითხი: მისალმება, სიის ამომითხვა, საშინაო დავალების შემოწმება. 5 წთ.
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზაციის ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)
1.
აქტივობის მიზანი: მასწავლებელი სიტყვებით „Life is full of destructions, otherwise it would be easy to follow. ცხოვრება სავრეა პრობლემებით და ეს ასე რომ არ იყოს მაშინ ის საინტერესი არ იქნებოდა. და ნათქვამით:  It is said: “you’re what you eat” ( შენ ხარ ის რაცას მიირთმევ) გაააქტიურებს წინარე ცოდნას.
აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი მოსწავლეებს უსვამს კითხვებს: Do you agree or disagree with these statements? Why do you think so? What arguments can you bring in favour or against these sayings

მასწავლებელი სთხოვს სსსმ მოსწავლეს გაიმეოროს სიტყვები: Food, diet, healthy, life
სსსმ მოსწავლე იმეორებს სიტყვებს.
მოთელვა გამოწვევა
(Brainstorm)
მასწასლებლის შეკითხვებზე პასუხის გაცემა - წინარე ცოდნის გააქტიურება.
ოსწავლეები პასუხობენ დასმულ კითხვებს.










სიტყვების გამეორება

ინდივიდუალური

5 წთ
2.
აქტივობის მიზანი:
კვებასთან დაკავშირებული პრობლემების გამოკვეთა, მათი მნიშვნელობის  დადგენა ადამიანის ჯანმრთელობისთვის.
აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი ეუბნება მოსწავლეებს
არის თუ არა კვება დღეს პრობლემა? Is nutrition a problem today? Why is nutrition problem today? What is main problem in nutrition?   შემდეგ მასწავლებელი ეუბნება ვინ არის სწრაფი კვების მომხრე  და ვინ მოწინააღმდეგე:Who is supporter of fast food and who is against it. მოსწავლეები სწევენ ხელს და იყოფიან ორ ჯგუფად სწრაფი კვების და ჯანსაღი კვების მომხრეებად და ასაბუთებენ თავიანთ მოსაზრებებს მოჰყავთ არგუმენტები

მასწავლებელი სთხოვს სსსმ მოსწავლეს გადაიწეროს დაფიდან სიტყვები
სსსმ მოსწავლე გადაიწერს რეულში სიტყვებს, რომელიც მასწავლებელმა დაფაზე დაწერა:
Additives - დანამატები, superfood-უმაღლესი ხარისხის საკვები მნიშვნელოვანი ჯანმრთელობისთვის,
Flavour- გემო.


დისკუსია


























დაფიდან სიტყვების რვეულში გადაწერა
ჯგუფური

10 წთ
3.
აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეები ვიდეომულტფილმის საშუალებით იღებენ ინფორმაციას როგორია თავდაპირველად ადამიანის მდგომარეობა სანამ ის კვებას არ არღვევს რა შეიძლება დაემართოს ადამიანს არასწორი კვების შედეგად, რა ცვლილებები ხდება ამ დროს მის ორგანიზმში და როდესაც ადამიანი გააცნობიერებს კვების მნიშვნელობას და დაიწყებს სწორად კვებას მისი ორგანიზმი ჯანსაღდება.
აქტვობის აღწერა: ვირეოს ჩვენების შემდეგ მოსწავლეები მსჯეობენ პრობლემის გადაჭრის გზებზე, საუბრობენ იმ ოთხი ჯანსაღი ცხოვრების წესზე და მათ მნიშვნელობაზე:
Eat a good diet. Cut down on fatty foods.
Get regular exercise.
Keep good hygiene
 Get enough rest.

ვიდეო მასალის ჩვენება
ჯგუფური
კომპიუტერი, ვიდეომასალა
3 წთ























10 წთ.
1.       
გარემოებიდან გამომდინარე
აქტივობის მიზანი:
აქტივობის მიზანი: ლექსიკური ერთეულების განმტკიცება.
დაუკავშირეთ მოცემული სიტყვები მათ განმარტებებს. ჩასვით სიტყვები სატნადო სიტყვები გამოტოვებულ ადგილებში.
აქტივობის აღწერა> მასწავლებელი მოსწავლეებს ურიგებს ჰენდაუტებს სადაც მოსწავლეებმა სწორად უნდა დაუკავშირონ მოცემული სიტყვები მათ განმარტებებს და ჩასვან სიტყვები გამოტოვებულ ადგილებში.

მასწავლებელი სთხოვს სსმ მოსწავლეს ამოიკითხოს აბზაცი ტექსტიდან “you are What you Eat”
სსმ მოსწავლე ამოიკითხავს  აბზაცი ტექსტიდან “you are What you Eat”

ლექსიკური ერთეულების განმტკიცება

















აბზაცია წაკითხვა


წყვილებში
ჰენდაუტები
5 წთ.
5.
აქტივობის მიზანი:
დასკვნების გამოტანა,
საკუთარი ჯანსაღი ცხოვრების წესის შედგენა.
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს ორ ჯგუფად ყოფს და ურიგებს ფლიფჩარტებს. მოსწავლეები ადგენენ საკუთარი ჟანსაღი ცხოვრების წესს და აკეთებენ პრეზენტაციას.
საკუთარი ჯანსაღი ცხოვრების წესის შედგენა და მისი პრეზენტაცია
ჯგუფური
ფლიფჩარტი
5 წთ.

 საშინაო დავალება: დამიხასიათეთ როგორია თქვენი ჯანსაღი ცხოვრების წესი. 2 წთ.
                                     
                                     სსსმ მოსწავლე სახლში დაისწავლის მასწავლებლის მიერ დაფაზე
                                     დაწერილ სიტყვებს.
შეფასება: მოსწავლეები შეფასდენიან როგორც განმსაზღვრელი, ასევე განმავითარებელი ფორმით და გამოყენებული იქნება შეფასების ანალიტიკური რუბრიკა.
მოსწავლეთა შეფასება დადგინდება ზეპირი პრეზენტაციის და საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობით.




Comments

Popular posts from this blog

Articles

თამილა თურქია მოსწავლეთა დაინტერესების მიზნით სხვადასხვა კლასგარეშე აქტივობებში ჩართვა (მაგ. საგნობრივი წრეები, სახელოვნებო ღონისძიებები) 21-ე საუკუნის გადმოსახედინად, რომელიც ცნობილის ახალი ტექნოლოგიებისა და ინოვაციების საუკუნედ, რომ ვიმსჯელოთ დიდი ყურადღება ექცევა სხვადასხვა მოწყობილობებს , „გაჯეტებს“, რომლებსაც თანამედროვე ახალგაზრდობა ხშირად და ზოგჯერ უაზროდ, დროის გასაყვანად იყენებს. ახალ ტექნოლოგიებს მოსწავლე ახალგაზრდობაში მოაქვს როგორც სიკეთე ( მასალის სწრაფი მოძიება, შეტყობინების გაგზავნა, მოშორებით მყოფ ნათესავთან თუ მეგონართაბ დაკავშირება და სხვა), ასევე ზიანიც (მათი ხშირი მოხმარება იწვევს მიჯაჭვულობას, მხედველობისა და სმენის დაქვეითებას, აგრესიას, უინტერესობას გარე სამყაროს მიმართ და ა.შ.). თანამედროვე ცხოვრებაში მოსწავლე ახალგაზრდათა უმეტესობა სულ უფრო ნაკლებად ერთვება სხვადასხვა სასკოლო თუ კლასგარეშე აქტოვობებში. ეს გამოწვეულია როგორც მათი უინტერესობით, მშობელთა ფინანსური არასტებილურობით, ასევე ახალი ტექნოლოგიების ხშირი არამიზნობრივი გამოყენებით, რაც აქვეითებს

გაკვეთილის გეგმა

პედაგოგი თამილა თურქია საგანი:  ინგლისური სწავლების საფეხური/კლასი :  საბაზო საფეხური, მე-8 კლასი თარიღი: 14.12.17. მოსწავლეთა რაოდენობა:  15 მოსწავლე. სსსმ მოსწავლე კლასში არ არის. დრო:  40 წუთი თემა:  Extreme Sports. Climbing to the Top. გაკვეთილის მიზანი:    უცხო ტექსტის გაგება -გააზრება :                                           მოსწავლე შეძლებს ტექსტის ირგვლივ დასმულ კითხვებზე პასუხის    გაცემას                  ,                                               და ტექსტის მოკლე შინაარსის გადმოცემას.   ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდაარტი: უცხ. ს . IY.11 - მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს    სხვადასხვა                                                                                    სტრატეგიებს    საკითხავი ამოცანის ეფექტურად გადაჭრის                                                                                ხელშესაწყობად და კითხვის უნარის გასაუმჯობესებლად.                                                                                    უცხ. ს. IY.

Grammar in use

Auxilliary Verbs and Tenses   Words and prepositions Make and Do Make and do are two of the most common verbs in the English language. We often use them with lots of different situations. It is difficult to remember in which situation we use each of them. A good way to remember is this: a) we use "make" in a situation where we are creating something; b) we use "do" in a situation where we are executing something            that is planned or has already been created. The  Verb - Get