Skip to main content

1. Speaking Lesson Plan


Teacher:  Tamila Turkia

Level;
Intermediate
Time:
45 minutes
Tipic:
People Who Change The World
National Standard:
 უცხ.ს.19  Student possesses and uses language skills.
·         According to communication skills student uses learnt language constructions, expressions, familiar and polite forms, verb forms and tenses, appropriate linkers  e.g. then, furthermore, finally, etc. for coherent expression of event and story.
Main Aims:

Sub aims:
·         By the end of the lesson, students will be able to speak about People who Changed the World
·         SWBAT define the vocabulary related to famous people
Instructor, prove, force, outcome, dedicated, dropped out, pair, ordinary, develop.

Personal aims:
·         To reduce TTT
·         To make the lesson varied and engaging
·         To maximize student involvement and motivation

Class profile:
The class is a monolingual class of adults with different interests and language background
Assumptions:
Students are good at understanding of the main idea of  the speaking. They’ll find the topic of the lesson interesting.
Anticipated problems:
Problem: Student will be confused about expressing their ideas coherently.
Solution: use prompts or a daily routine or  dialogues to help them.
Problem: Confusion in the  word order-since the Georgian word order differs from that of English one.
Solution: Exercise students in making up sentences of their own.
Assessment
Formative and pair assessments: Observation, giving positive feedback.
Methods:
Sticking smiles for the best work
Aids/materials
Flashcards, board, textbook, notebook, blackboard.
Stage: Pre-speaking
Aim
Procedure
Time and Interaction
Lead in or Warming up
·         To enable students to greet each other.
·         To check the given homework.
·         To provoke students interests, engagement and motivation

·         To read the words given on the blackboard and use them in the sentence.
Teacher greets students and elicits responses, then T. checks given homework.

Teacher asks students which famous people do you know?  what are they famous for?

Match the words to their meanings and then use them in the sentence
5 min.
T-Ss.


5 min.
T-Ss.



5 min .
S-s.
Feedback:
Students check their answers in pairs
S-S.
2 min.
Stage: During speaking
Aim
Procedure
Time and Interaction
·         To encourage students to speak about each paragraph of the text separately.
·         To motivate students to speak about their favourate people by asking questions.
Students read the paragraph and recall paragraph separately.

Students ask each other question- who are your favopurate people who changed the world? Students nominate people and speak about their inventions.
7 min.
T-Ss.


5 min.
S-S.
Feedback
Students ask and answer questions to each other dealing with the given text
3 min.
S-s.
Stage: Post-speaking
Aim
Procedure
Time and Interaction

·         To provide students readiness to summarize the given material and recall the text
SWAT recall the text using the highlighted words.
5 min.
feedback
Teacher’s assessment of the last task fulfillment
2 min.
T-Ss.
Extension  task
·         To motivate people to write out characteristic features of people  together with their inventions that made the world change.

SWBAT write out at home main characteristic features of the people who change the world and their inventions.
T-Ss.
2 min.
Assessment
Formative: The task was well done. The class was highly provoked, interested, motivated and engaged in the given task. Still there were some students who were shy in their expressions. They need some help to be more  liberated and relaxed and we must work in this direction.  In total the aim of the lesson was carried out by expressing the students’ ideas on Albert Einstein, Yuri Gagarin Steve Jobs- People who changed the world with their inventions.
2 min.
 T-Ss.
Exit Ticket
Write down shortly  one exiting activity you like.
Students recollect and then write down one activity which they like the most.
S.
2 min.

Comments

Popular posts from this blog

Articles

თამილა თურქია მოსწავლეთა დაინტერესების მიზნით სხვადასხვა კლასგარეშე აქტივობებში ჩართვა (მაგ. საგნობრივი წრეები, სახელოვნებო ღონისძიებები) 21-ე საუკუნის გადმოსახედინად, რომელიც ცნობილის ახალი ტექნოლოგიებისა და ინოვაციების საუკუნედ, რომ ვიმსჯელოთ დიდი ყურადღება ექცევა სხვადასხვა მოწყობილობებს , „გაჯეტებს“, რომლებსაც თანამედროვე ახალგაზრდობა ხშირად და ზოგჯერ უაზროდ, დროის გასაყვანად იყენებს. ახალ ტექნოლოგიებს მოსწავლე ახალგაზრდობაში მოაქვს როგორც სიკეთე ( მასალის სწრაფი მოძიება, შეტყობინების გაგზავნა, მოშორებით მყოფ ნათესავთან თუ მეგონართაბ დაკავშირება და სხვა), ასევე ზიანიც (მათი ხშირი მოხმარება იწვევს მიჯაჭვულობას, მხედველობისა და სმენის დაქვეითებას, აგრესიას, უინტერესობას გარე სამყაროს მიმართ და ა.შ.). თანამედროვე ცხოვრებაში მოსწავლე ახალგაზრდათა უმეტესობა სულ უფრო ნაკლებად ერთვება სხვადასხვა სასკოლო თუ კლასგარეშე აქტოვობებში. ეს გამოწვეულია როგორც მათი უინტერესობით, მშობელთა ფინანსური არასტებილურობით, ასევე ახალი ტექნოლოგიების ხშირი არამიზნობრივი გამოყენებით, რაც აქვეითებს

გაკვეთილის გეგმა

პედაგოგი თამილა თურქია საგანი:  ინგლისური სწავლების საფეხური/კლასი :  საბაზო საფეხური, მე-8 კლასი თარიღი: 14.12.17. მოსწავლეთა რაოდენობა:  15 მოსწავლე. სსსმ მოსწავლე კლასში არ არის. დრო:  40 წუთი თემა:  Extreme Sports. Climbing to the Top. გაკვეთილის მიზანი:    უცხო ტექსტის გაგება -გააზრება :                                           მოსწავლე შეძლებს ტექსტის ირგვლივ დასმულ კითხვებზე პასუხის    გაცემას                  ,                                               და ტექსტის მოკლე შინაარსის გადმოცემას.   ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდაარტი: უცხ. ს . IY.11 - მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს    სხვადასხვა                                                                                    სტრატეგიებს    საკითხავი ამოცანის ეფექტურად გადაჭრის                                                                                ხელშესაწყობად და კითხვის უნარის გასაუმჯობესებლად.                                                                                    უცხ. ს. IY.

Grammar in use

Auxilliary Verbs and Tenses   Words and prepositions Make and Do Make and do are two of the most common verbs in the English language. We often use them with lots of different situations. It is difficult to remember in which situation we use each of them. A good way to remember is this: a) we use "make" in a situation where we are creating something; b) we use "do" in a situation where we are executing something            that is planned or has already been created. The  Verb - Get